Nive Å´s Lystfiskerforening, NÅL, blev stiftet den 29. marts 1973 med to formål. Det ene, at være forum for lystfiskere, hvor man kunne være fælles om en dejlig interesse, og det andet, at medvirke til fiskeudsætninger og ferskvandspleje.

Foreningen fik naturligt navn efter åen. Navnet staves på den måde, som gamle folk i området fortalte var den oprindelige.

I 2009 fusionerede foreningen med Taxas Lystfiskerlaug.

Nive Å's Lystfiskerforening har i dag ca. 125 medlemmer.

Nive Å's Lystfiskerforening holder ikke overraskende til i Nivå nord for København, hvor Fiskehuset danner rammen om foreningen. Her holder vi klubaften hver torsdag fra 19.30 i perioden fra september til april. På disse aftener bliver der fremstillet grej, holdt foredrag og ellers udvekslet masser af lystfiskertips.

Foreningsnyt

Vintervejret er over os og Esrum Sø-båden samt Zimba (Nivå Havn) er derfor taget op indtil det bliver mildere i vejret igen.

Isfiskeri i De Gamle Lergrave bliver måske en mulighed, hvis frosten kommer tilbage. Pas dog meget på, da der både er undersøiske kilder og nogle steder en svag strøm under isen, der gør istykkelsen ujævn. Sidstnævnte skyldes, at der er forbindelse mellem søerne. Skydegraven, den tredje største af lergravssøerne, har forbindelse til Øresund, så pas ekstra godt på her.

Fiskeriet i åen er igang, og de første havørreder er snuppet. Husk at alle nedgængere skal genudsættes.

Generalforsamling afholdes torsdag den 18. februar kl. 20 i Fiskerhuset på Byvejen 10 i Nivå.

Du kan kontakte os ved at skrive en email:

Link til foreningens mail

Eller ring til: